Így rendezd be hálószobád – Nem csak a matrac fontos a jó alváshoz

A megfelelő matrac elengedhetetlen a minőségi, egészséges alváshoz, azonban nem csupán matracból áll a hálószobai világ. Rengeteg apróság és nem annyira apróság teheti jobbá vagy nehezebbé álmodat.

Természetesen a legtöbb dolog a világon emberfüggő, más-más ízléssel, más tapasztalatokkal rendelkezünk, egyes színekhez, anyagokhoz, hangulatokhoz más-más emlék kötődik, így számos elemet csak egyedien lehet megválasztani. Ennek ellenére sok olyan része is van a hálószobának, melyre sztenderd ötletet adhatunk a jobb alvás, a kellemesebb pihenés, a jobb közérzet érdekében. A matrac is ilyen, hiszen mindenkinek szüksége van arra, hogy a megfelelő matrac szolgáltasson kényelmes, megfelelő alátámasztást testének alvás közben, azonban mégsem ugyanarra a matrac típusra, matrac keménységre van szüksége mindenkinek.

Kapcsolódó:

Ha a hálószobáról beszélünk, akkor a legtöbbeknek csak az ágy vagy e mellé még a matrac jut eszébe, mint fontos berendezésnek. Ám a hálószoba nem csupán ebből vagy ezekből áll. A padlóburkolat, az éjjeliszekrény, a világítás, a komód, a függöny, a fali képek, a polcok, sarokban olvasófotel lábtámasszal és állólámpával esetleg fésülködő asztal kisszékkel…nem mindegy, hogy ezek közül mit pakolunk be, és amit bepakolunk hálószobánkba, az milyen típusú, színű, mennyire passzolnak egymáshoz az elemek vagy milyen kontrasztot mutatnak egymással.

Így rendezd be hálószobád – Nem csak a matrac fontos a jó alváshoz

Így rendezd be hálószobád – Nem csak a matrac fontos a jó alváshoz

Szintén fontos a padlóburkolat színe, a falak színe, az ablakok nagysága, a hálószoba zárhatósága, elhelyezkedése és tájolása is. A világos, letisztult környezet nyugtat meg minket? Vagy inkább szeretjük a szikrázó, játékos színeket? Esetleg a sötét tónus ringat álomba? A hideg vagy meleg színek passzolnak inkább hozzánk? Melyek tesznek energikussá és melyek lazítanak el? Egyáltalán nem mindegy, hogy hálószobánk a béke szigete, ahol relaxálni és nyugodtan aludni tudunk, vagy egy élettel teli, vibráló helyiség, ahol állandóan pörgünk. Míg utóbbi egy nappali, dolgozószoba, konyha esetében nagyon előnyös, hálószobánál kevésbé megfelelő.

Általánosságban elmondhatjuk, hogy a hálószobánál a letisztultság, a túlzsúfolás kerülése, az átláthatóság megteremtése alapvető kelléke a nyugodt alvásnak. Ugyanígy fontos, hogy a külső zajoktól a lehető legjobban szeparáljuk el magunkat. A hálószobát, ha lehet, ne az utcafronton rendezzük be, vagy ha csak erre van módunk, akkor igyekezzünk a legjobban hangszigetelő ablakot beépíttetni.

Ugyanez a helyzet a lakás egyéb helyiségeiből érkező zajok kerülésével is. Nyilván nem minden lakás alkalmas arra, hogy egy kis folyósó vezessen át a nappaliból a hálókhoz, de egy jól záródó ajtóval, esetleg fal szigetelésével sokat lehet segíteni. ha a gyerek videójátékozik a nappaliban vagy a párunk még tévét néz, esetleg éjszakába nyúlóan dolgozik, fontos a jó hangszigetelés.

Ha a hálószobában olvasunk, érdemes egy fotelt rendszeresíteni erre a célra. Az ágy legyen az alvás helyszíne, a matrac amúgy sem üldögélésre lett kitalálva. ha az ágyban olvasunk, az elalvás a nehezen alvóknak sokkal macerásabb, hiszen az ágyban fekvéshez az alváson kívül más cselekvés is társítható. Ha fotelben és nem a matrac kényelmét élvezve olvasunk este, az ágyba való áthelyezkedés már mintegy ráhangol a pihenésre.

A világításnál nagyon fontos, hogy ne legyen erős a fény. Érdemes kisebb lámpát beszerezni, melynek fénye éppen elég ahhoz, hogy az alvás előtti előkészületeket megtegyük. a kevesebb fény alvásközelibb állapotba ringat.

Forrás: agy-matrac.hu

Kukkants bele a következő hírekbe is..

Hozzászólás írása

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Biztonsági kérdés: